Cloudy times
The 7th PUA (Aberje University Award), sponsored by multinational tech company SAP, proposed the challenge ‘How to communicate in the cloud?”, with the broad theme “The power of the cloud: solutions, services and SAP culture”. Undergraduate students were asked to reflect upon and design communication solutions for SAP, a company that is becoming a cloud service provider for its clients.
The challenge’s final happened in November, at the company headquarters in São Paulo, Brazil. The winner was “Os 3 C’s”, by Jenifer de Sousa Fernandes and Janaina Rodrigues, from Universidade Metodista do Estado de São Paulo (UMESP). “What we learned is that in order to have a successful communication plan, the goal of the project needs to be in line with the organizational culture of the company”, says Jenifer Sousa. In second place, the jury chose “Make it now, make it simple”, by Bruna Leandro Pereira, from Escola de Comunicações e Artes, USP. Deborah Kayamori Lopes, from Faculdade Belas Artes, stood in third with her project “Impulsionando o Limite”.
“For SAP the PUA challenge has a lot of positive incomes. It’s a great opportunity to reach to this public: all participating students researched and learned more about our brand. That’s the most important for us”, says Luciana Coen, Director of Communications and Corporate Social Responsibility at SAP
Destaques
- Capítulo Aberje Minas Gerais realiza debate sobre Comunicação e emergência climática
- Terceira edição da revista Interfaces da Comunicação, da ECA-USP, já está disponível
- Em artigo no Poder 360, diretor-executivo da Aberje fala sobre impacto das mudanças climáticas no esporte
- Empresas apostam na humanização e autenticidade em ações com influenciadores
- Lab de Comunicação para Diversidade destaca papel do tema na estratégia das organizações
ARTIGOS E COLUNAS
Thais Andreoli Desafios e Oportunidades na Comunicação FinanceiraLeila Gasparindo A força da comunicação interna: construindo reputação com Influenciadores InternosRegina Macedo Evolução da comunicação e sua importância para as empresasCarlos Parente Desafios da comunicação corporativa nos processos eleitorais: você digita um número na urna e confirma!Bianca Minguci A Importância da inteligência competitiva na comunicação corporativa