Weber Shandwick announces new director of Analytics & Content

João Paulo Castro is the new director of Analytics & Content at Weber Shandwick. He brings the experience of having led innovation and technology projects, including those on artificial intelligence, data engineering, market and reputation studies, predictive models of behavior and crisis management — both online and offline. Castro worked with clients like Natura, ambev, BRF, C&A, OLX, Amil, and Petrobras. Previously, JP led neuroscience research applied to marketing strategy at Ipespe, and wrote the Jabuti Award-nominee book “Neuropropaganda de A a Z” (“Neuroadvertising from A to Z”).

Destaques
- Governança em cultura é tema de curso da Escola Aberje com patrocínio da Petrobras
- Pedro Torres publica artigo sobre o Fórum Econômico Mundial no Meio&Mensagem
- Revista CE celebra as 50 edições do Prêmio Aberje na edição 112
- Conheça a página “Comunicação para a Transição”
- Jleiva Cultura & Esporte apresenta panorama da cultura nas capitais brasileiras
ARTIGOS E COLUNAS
Pablo Assolini 5 erros que prejudicam estratégias de conteúdo proprietárioLeila Gasparindo Tendências para 2025: Comunicação Corporativa em transformação e oportunidades no cenário midiáticoHamilton dos Santos Mundo vive tempos de ciúme comercialLuis Alcubierre O viés de confirmação interpretativaCarlos Parente As sutilezas no ofício da comunicação, para não ofuscar o Rei Sol