VLI announces more women on leadership
VLI, a logistics solutions company that operates terminals, railways, and ports, has just joined the “Equity is a Priority” commitment, an initiative of the United Nations (UN) Global Compact, which aims to promote gender equity within companies. The goal announced by VLI is to have at least women in 30% of its top leadership positions by 2025 and, optionally 50%, by 2030. Today, the share of women at the top of the company is 15.7%.
“We believe that a more diverse team, with more women, is a factor of prosperity for society and companies,” said Ernesto Pousada, president of VLI. In 2019, the company had already adhered to the WEPs (Women Empowerment Principles), the Principles of Women’s Empowerment, promoted by UN Women.
Destaques
- Comitê de Gestão da Comunicação e Reputação Corporativas discute fake news e seu impacto na reputação das organizações
- Lições da Comunicação nos Jogos Olímpicos de 2024
- Masterclass com Raí marca lançamento do Mestrado Profissional em Comunicação Digital e Cultura de Dados
- Comitê Aberje de Comunicação Interna, Cultura Organizacional e Marca Empregadora aborda liderança na comunicação interna
- Raí fará masterclass para primeira turma do Mestrado Profissional em parceria da Aberje com FGV e Fundação Itaú
ARTIGOS E COLUNAS
Carlos Parente Desafios da comunicação corporativa nos processos eleitorais: você digita um número na urna e confirma!Bianca Minguci A Importância da inteligência competitiva na comunicação corporativaMarcos Santos O centenário de uma marcaAdriana Toledo A era das collabs: por que parcerias criativas dominam o mercadoAgnaldo Brito O papel estratégico da Comunicação Corporativa no segmento de infraestrutura