Roche Farma discusses well-being in the digital era
Roche Farma Brasil promoted the 6th edition of Wellbeing Week, a program of activities focused on the well-being and reflection of the habits of employees. It was held in São Paulo and Rio de Janeiro. The central theme of this edition is “The Offline Life” and is aligned with more than 150 countries in which Roche operates. The activities are chosen based on the suggestions of the employees. “We understand that to bring health solutions to the population, we have to start internally. This year’s theme is intended to make employees reflect how they are using their smartphones, social networks, and even the company’s work tools that aim to help them on their routine and often fall into disuse,” says Denise Horato, HR official at Roche Farma Brasil.
The Wellbeing Week workshops aim to address nutrition, well-being and quality of sleep. The events included a participation of the Empathy Museum, which addresses how to tackle challenges such as prejudice, conflict and inequality, and lectures on parenting. On the last day, staff could bring their pets to work.
Destaques
- Capítulo Aberje Minas Gerais realiza debate sobre Comunicação e emergência climática
- Terceira edição da revista Interfaces da Comunicação, da ECA-USP, já está disponível
- Em artigo no Poder 360, diretor-executivo da Aberje fala sobre impacto das mudanças climáticas no esporte
- Empresas apostam na humanização e autenticidade em ações com influenciadores
- Lab de Comunicação para Diversidade destaca papel do tema na estratégia das organizações
ARTIGOS E COLUNAS
Thais Andreoli Desafios e Oportunidades na Comunicação FinanceiraLeila Gasparindo A força da comunicação interna: construindo reputação com Influenciadores InternosRegina Macedo Evolução da comunicação e sua importância para as empresasCarlos Parente Desafios da comunicação corporativa nos processos eleitorais: você digita um número na urna e confirma!Bianca Minguci A Importância da inteligência competitiva na comunicação corporativa