Paulo Henrique Soares Ranks in 2019 World’s Most Influential Communicators Ranking
The Holmes Report, a US Public Relations publication, recently released the 2019 Ranking Influence 100. The study, which highlights the most influential professionals in business communication around the world, selected Paulo Henrique Soares, Communication Director of IBRAM – Brazilian Mining Institute, for the shortlist. It is the fifth consecutive time that the executive figures his name in the ranking.
Paulo holds a degree in Advertising from the Pontifical Catholic University of Minas Gerais and a master’s degree in Communication from PUC-Minas. He worked for 21 years in Vale’s Communication area. He currently works with the reputation of the mining industry at the Brazilian Institute of Mining.
Besides, Paulo is also director of the Aberje Brasilia Chapter, acts as an instructor at the Aberje School of Communication and has written several articles on Internal Communication. He co-authored the book released by Aberje Editorial in 2017, “Megaphones Out, Smartphones In: Practices, Challenges, and Dilemmas of Employee Communication,” written with Rozália Del Gáudio, which addresses the challenges of employee communication.
Destaques
- Capítulo Aberje Minas Gerais realiza debate sobre Comunicação e emergência climática
- Terceira edição da revista Interfaces da Comunicação, da ECA-USP, já está disponível
- Em artigo no Poder 360, diretor-executivo da Aberje fala sobre impacto das mudanças climáticas no esporte
- Empresas apostam na humanização e autenticidade em ações com influenciadores
- Lab de Comunicação para Diversidade destaca papel do tema na estratégia das organizações
ARTIGOS E COLUNAS
Thais Andreoli Desafios e Oportunidades na Comunicação FinanceiraLeila Gasparindo A força da comunicação interna: construindo reputação com Influenciadores InternosRegina Macedo Evolução da comunicação e sua importância para as empresasCarlos Parente Desafios da comunicação corporativa nos processos eleitorais: você digita um número na urna e confirma!Bianca Minguci A Importância da inteligência competitiva na comunicação corporativa