New strategy for mining communication
Ana Paula Dondon
Paulo Henrique Soares took his 21 years’ experience in Communication at mining giant Vale to Ibram, Instituto Brasileiro de Mineração (Brazilian Institute for Mining) where he is the new Director of Communication. Facing the challenges imposed by the broken dam tragedy that happened in Mariana (Minas Gerais, Brazil) and its impact in mining image, Paulo says “we need to work on finding new meanings for mining. In order to do so, we created a communication committee where Brazilian mining companies can share knowledge and design a new strategic communication plan. The first step in that direction was the sponsorship of PUA (University Award by Aberje)”, says Soares. “The relationship that binds Brazil and mining together is very special. Mining has always played an important role in economic and cultural development”, he adds.
Destaques
- Comitê de Gestão da Comunicação e Reputação Corporativas discute fake news e seu impacto na reputação das organizações
- Lições da Comunicação nos Jogos Olímpicos de 2024
- Masterclass com Raí marca lançamento do Mestrado Profissional em Comunicação Digital e Cultura de Dados
- Comitê Aberje de Comunicação Interna, Cultura Organizacional e Marca Empregadora aborda liderança na comunicação interna
- Raí fará masterclass para primeira turma do Mestrado Profissional em parceria da Aberje com FGV e Fundação Itaú
ARTIGOS E COLUNAS
Carlos Parente Desafios da comunicação corporativa nos processos eleitorais: você digita um número na urna e confirma!Bianca Minguci A Importância da inteligência competitiva na comunicação corporativaMarcos Santos O centenário de uma marcaAdriana Toledo A era das collabs: por que parcerias criativas dominam o mercadoAgnaldo Brito O papel estratégico da Comunicação Corporativa no segmento de infraestrutura