New strategy for mining communication

Ana Paula Dondon
Paulo Henrique Soares took his 21 years’ experience in Communication at mining giant Vale to Ibram, Instituto Brasileiro de Mineração (Brazilian Institute for Mining) where he is the new Director of Communication. Facing the challenges imposed by the broken dam tragedy that happened in Mariana (Minas Gerais, Brazil) and its impact in mining image, Paulo says “we need to work on finding new meanings for mining. In order to do so, we created a communication committee where Brazilian mining companies can share knowledge and design a new strategic communication plan. The first step in that direction was the sponsorship of PUA (University Award by Aberje)”, says Soares. “The relationship that binds Brazil and mining together is very special. Mining has always played an important role in economic and cultural development”, he adds.
Destaques
- Curso da Escola Aberje com patrocínio da Petrobras aborda governança em patrocínios
- Hamilton dos Santos fala sobre oportunidades e desafios da comunicação corporativa na Semana de Integração da FGV
- Governança em cultura é tema de curso da Escola Aberje com patrocínio da Petrobras
- Revista CE celebra as 50 edições do Prêmio Aberje na edição 112
- Conheça a página “Comunicação para a Transição”
ARTIGOS E COLUNAS
Carlos Parente O veículo por aplicativo e a urgência da comunicação para alertar o mundoPablo Assolini A essência da comunicação integrada está no conteúdoPablo Lopes Tendências de social media para 2025Marcos Santos Ainda Estamos Aqui – Romper Fronteiras através da ArteNelson Silveira É no silêncio de um Chevrolet