Global survey on crisis management and communication with employees ends next Saturday

Data collection in three languages finishes on Feb 5th; organizers aim at publishing a book with the results as early as 2020.

Paulo Henrique Soares, Communication Director at IBRAM – Brazilian Mining Institute, and Rozália Del Gáudio, Communication Director at McDonald’s Brasil, authors of the book “Megaphones Out, Smartphones In: Practices, challenges, and dilemmas of communication with employees,” launched by Aberje Editorial, they are partners again in a new editorial project, this time co-authored by Rodrigo Soares.
The first step is to conduct a global survey that addresses corporate crisis management from the perspective of communicating with employees. Available in three languages – Portuguese, English, and Spanish – the survey is scheduled to end on Wednesday, February 5th.
“All of us, communication professionals, have already gone through some reputational crisis. We know the importance of planning and especially prevention,” says Del Gáudio.
The goal is to launch the new book both in domestic and global markets by the end of the year, after crossing survey data. Filling out the questionnaire takes about 10 minutes.
Portuguese: www.bit.ly/comunicacao_com_empregados (pool closed)
Destaques
- Novo livro de Vânia Bueno explora relação entre comunicação e governança corporativa
- Aberje, FGV Comunicação e Fundação Itaú promovem master class sobre comunicação e impacto social para Mestrado Profissional
- Primeira reunião do Comitê Aberje de Comunicação e Reputação Organizacional discute o desafio da reputação em tempos de hiperconectividade
- Chefe de Educação do Unicef Brasil debate comunicação em Masterclass no dia 21
- Primeiro encontro do Comitê Aberje de Cultura de Dados e Mensuração de Resultados na Comunicação debate desafios e caminhos para a mensuração
ARTIGOS E COLUNAS
Janaína Leme O que é mensuração e o que é o básico para começar a mensurar?Carina Almeida SXSW: Um viva às pessoas no debate sobre inovação!Pablo Assolini Será o fim da agenda de diversidade nas empresas?Luis Alcubierre Notícias ruins e nãos também precisam ser dadosVania Bueno Comunicação e Governança: Por que essa relação é mais crítica do que nunca?