Fundacom brings together communication associations
It’s official now: the meeting that initiated the activities of Fundacom – a non-profit organization – has happened in November. Twelve associations were present: Aberje and Conferp (Brazil), APCE (Portugal), Asodircom (Dominican Republic), AURP (Uruguay), CICOM and PRORP (Mexico), CECORP (Colombia), CPRP and Circulo Dircoms (Argentina), FOCCO (Chile) and Dircom (Spain).
“We aim to facilitate the influence, knowledge, networking and education of professionals in the strategic communication area”, explains Montserrat Tarrés, president of Fundacom. To help achieve this goal a conference, Cibecom, is being prepared, directed to professionals in corporate communication that work with the Portuguese or Spanish languages. The first edition will be held in Miami, from April 5th to 7th, 2017.
Paulo Nassar, director-president of Aberje and professor at the University of Sao Paulo, Brazil, highlighted the importance of transparency, sustainability and reputation as three of the foundations of Cibecom.
Fundacom International Award is also open for submissions, until the January 31st, 2017, aiming to recognize the best communication projects worldwide in Portuguese and/or Spanish. Details at www.fundacom.lat
Destaques
- Conselho Regional da América Latina da Global Alliance promove troca de experiências entre membros
- World PR Forum 2024 destaca a influência da comunicação para o bem comum
- Encerramento dos Comitês Aberje de Estudos Temáticos celebra conquistas de 2024 e aponta tendências para 2025
- Vencedores do Prêmio Aberje 2024 recebem troféu em noite de celebração
- Prêmio Aberje 2024 anuncia destaques do ano: Comunicadores, CEO Comunicador, Mídias e premiações especiais
ARTIGOS E COLUNAS
Giovanni Nobile Dias O alarmante retrato da leitura no paísCarlos Parente A comunicação precisa de um olhar menos vazioLeonardo Müller Bets no Brasil: uma compilação de dados e estimativasLeila Gasparindo A força da Comunicação Integrada: unindo Influenciadores e assessoria de imprensaAgnaldo Brito Diálogo Social e Comunicação Corporativa: A Construção do Valor na Era dos Dados