AI helps 99 to reduce harassment occurrences
The ride app 99 reduced harassment incidents on its platform by 23% in the first half of 2020. According to the company, the result came after investments in artificial intelligence to facilitate complaints and instantly block aggressors.
An essential tool to build this result was the Comment Tracker, an algorithm that searches through passenger and driver evaluations, identifying words and contexts that may be related to harassment. The initiative was developed in partnership with the feminist consultancy Think Eva, an arm of the Think Olga organization that forges strategies to promote gender equality.
“With the Comment Tracker, we can welcome victims more quickly and block attackers immediately,” says Thiago Hipólito, 99 Security Director. According to him, 80% of the complaints are detected by the tool.
In the first semester, the app also implemented the audio recording option, which can be used as evidence in case of inappropriate conversations. Besides, the company is launching 99Mulher (99Women) in eight cities, offering female drivers to female passengers.
COMENTÁRIOS:
Destaques
- Comitê de Gestão da Comunicação e Reputação Corporativas discute fake news e seu impacto na reputação das organizações
- Lições da Comunicação nos Jogos Olímpicos de 2024
- Masterclass com Raí marca lançamento do Mestrado Profissional em Comunicação Digital e Cultura de Dados
- Comitê Aberje de Comunicação Interna, Cultura Organizacional e Marca Empregadora aborda liderança na comunicação interna
- Raí fará masterclass para primeira turma do Mestrado Profissional em parceria da Aberje com FGV e Fundação Itaú
ARTIGOS E COLUNAS
Bianca Minguci A Importância da inteligência competitiva na comunicação corporativaMarcos Santos O centenário de uma marcaAdriana Toledo A era das collabs: por que parcerias criativas dominam o mercadoAgnaldo Brito O papel estratégico da Comunicação Corporativa no segmento de infraestruturaCarlos Parente Pecar em segredo: reflexões sobre crises e redes sociais