Mastercard focus on entrepreneurs
Mastercard joined Facebook, with support from Federação do Comércio de Bens, Serviços e Turismo do Estado de São Paulo (FecomercioSP – a federation that represents the interests business owners in the state of Sao Paulo, Brazil) in a partnership designed to show micro-entrepreneurs and small business how technology can help lever their companies. A truck went through the city, with content offered by both companies on strategic tools. Topics were the importance of merchant acceptance of electronic payments; the use of corporate cards to control expenses; how to take advantage of electronic social media such as Facebook, Instagram and Facebook Messenger in advertising and connecting to consumers, boosting physical and online sales.
The truck visited different neighborhoods in São Paulo. Similar initiatives now will take place in Mexico and Colombia.
COMENTÁRIOS:
Destaques
- Evento “Diálogos que conectam” marca lançamento do Mestrado Profissional de Comunicação Digital e Cultura de Dados
- Ana Paula Rocha assume diretoria do Capítulo Aberje Rio Grande do Sul
- Prêmio Aberje abre inscrições para sua 50ᵃ edição
- Vedacit associa-se à Aberje
- Em entrevista a CNN, CEO do Pacto Global da ONU no Brasil fala sobre comunicação e sustentabilidade
ARTIGOS E COLUNAS
Letícia Vidica A importância da comunicação inclusiva e da filantropia estratégica na estrutura das empresasPaulo Nassar Fala na abertura do Seminário Opinião Pública, Política e DemocraciaRegina Macedo Narrativas femininas: amplitude e diversidade na comunicaçãoPatricia Santana de Oliveira Qual retorno do investimento em PR?Marcos Santos Esporte como Plataforma de Marca