Azul translates 4 million words into sign language
Brazilian airline Azul, an affiliate company of Aberje, is offering simultaneous translation service from Portuguese into Brazilian Sign Language (“Libras”) since September last year. In fact, it is the first and only airline in South America to offer this service. So far, more than 4 million words have been translated by Hugo, the 3D interpreter of the page.
The highest rates of translations happened in November and December when almost 2.5 million words were translated from Portuguese to Brazilian Sign Language. “It was clear that there was a repressed demand for customers with hearing impairment who felt more welcomed with the help of Hugo to navigate our site,” says Claudia Fernandes, director of Marketing and Communication at Azul.
COMENTÁRIOS:
Destaques
- Empresas se organizam para apoiar vítimas das chuvas no RS
- Comitê de Cultura de Dados e Mensuração na Comunicação realiza segunda reunião, focada em Impacto nos Negócios
- Desafios de comunicar sobre agenda climática pautam segunda reunião do Comitê Aberje de Comunicação e Engajamento em ESG
- Aberje Trends Warm Up Rio de Janeiro debate tendências da comunicação e ESG
- Edição especial da newsletter Fake Alert rebate notícias falsas sobre enchentes no RS
ARTIGOS E COLUNAS
Elizeo Karkoski A Comunicação Interna não existe maisFabiana Dias Propósito, mudanças climáticas e inovação nas organizaçõesCarlos Parente Botox nas ideiasLeila Gasparindo A nova era da Comunicação IntegradaPaulo Nassar Abertura do seminário “Diálogos que conectam: A Comunicação na construção do futuro”