Football at your fingertips

Aberje associate Santander introduced Fieeld, a tactile system for relaying sporting events that gives the visually impaired the ability to follow with the fingertips the movement of the ball in a football game. The system was created by the Havas group and developed jointly with Santander, which sponsors the Copa Libertadores da América, the UEFA Champions League and the Spanish League.
To spread Fieeld, Santander has released a video starring Nicko, a visually impaired Brazilian boy, a Palmeiras fan, to whom his mother tells the games. This heartwarming story received FIFA’s best fan award in September this year.
Supported by the International Blind Sports Federation (IBSA), which is part of the International Paralympic Committee, Fieeld’s creators are now looking for a technology partner to expand the development of the device and make it commercially viable.
ARTIGOS E COLUNAS
Thaís Naldoni De “Brainrot” a Business Intelligence, o que o YouTube pode ensinar à Comunicação InternaLeila Gasparindo Geração Z e diversidade: uma contribuição inédita para a evolução da comunicação organizacionalLuis Alcubierre Reputação na era da desconfiança: o que está mudando na Comunicação
Destaques
- Aberje publica Termômetro Especial com análise da comunicação na COP30
- Em entrevista para portal Carta da Indústria, Paulo Nassar destaca importância da memória corporativa
- Prêmio Aberje 2025 destaca iniciativas de comunicação corporativa e anuncia vencedores nacionais
Notícias do Mercado
- TIM tem nova estrutura na vice-presidência de Marca e Comunicação
- Sing Comunicação é a nova agência de RP para a ServiceNow no Brasil e México
- Novo posicionamento de marca da B3 traduz expansão do negócio e aproxima marca de diferentes públicos

































