Mastercard focus on entrepreneurs
Mastercard joined Facebook, with support from Federação do Comércio de Bens, Serviços e Turismo do Estado de São Paulo (FecomercioSP – a federation that represents the interests business owners in the state of Sao Paulo, Brazil) in a partnership designed to show micro-entrepreneurs and small business how technology can help lever their companies. A truck went through the city, with content offered by both companies on strategic tools. Topics were the importance of merchant acceptance of electronic payments; the use of corporate cards to control expenses; how to take advantage of electronic social media such as Facebook, Instagram and Facebook Messenger in advertising and connecting to consumers, boosting physical and online sales.
The truck visited different neighborhoods in São Paulo. Similar initiatives now will take place in Mexico and Colombia.
COMENTÁRIOS:
Destaques
- Comitê de Gestão da Comunicação e Reputação Corporativas discute fake news e seu impacto na reputação das organizações
- Lições da Comunicação nos Jogos Olímpicos de 2024
- Masterclass com Raí marca lançamento do Mestrado Profissional em Comunicação Digital e Cultura de Dados
- Comitê Aberje de Comunicação Interna, Cultura Organizacional e Marca Empregadora aborda liderança na comunicação interna
- Raí fará masterclass para primeira turma do Mestrado Profissional em parceria da Aberje com FGV e Fundação Itaú
ARTIGOS E COLUNAS
Bianca Minguci A Importância da inteligência competitiva na comunicação corporativaMarcos Santos O centenário de uma marcaAdriana Toledo A era das collabs: por que parcerias criativas dominam o mercadoAgnaldo Brito O papel estratégico da Comunicação Corporativa no segmento de infraestruturaCarlos Parente Pecar em segredo: reflexões sobre crises e redes sociais