Mastercard focus on entrepreneurs
![](/wp-content/uploads/2024/01/clear.gif)
Mastercard joined Facebook, with support from Federação do Comércio de Bens, Serviços e Turismo do Estado de São Paulo (FecomercioSP – a federation that represents the interests business owners in the state of Sao Paulo, Brazil) in a partnership designed to show micro-entrepreneurs and small business how technology can help lever their companies. A truck went through the city, with content offered by both companies on strategic tools. Topics were the importance of merchant acceptance of electronic payments; the use of corporate cards to control expenses; how to take advantage of electronic social media such as Facebook, Instagram and Facebook Messenger in advertising and connecting to consumers, boosting physical and online sales.
The truck visited different neighborhoods in São Paulo. Similar initiatives now will take place in Mexico and Colombia.
COMENTÁRIOS:
Destaques
- Escola Aberje leva comunicadores para Amazônia em expedição imersiva
- Encontro de líderes debate responsabilidade do setor empresarial e papel da comunicação na COP30
- Aberje realiza reunião presencial com Comitês de Estudos Temáticos em São Paulo
- A comunicação é forte em mercados em que as associações são fortes
- Aberje participa do painel de entidades no 19º Congresso da Abraji
ARTIGOS E COLUNAS
Marcos Santos Maratona da vidaMônica Brissac Thought Leadership: marca pessoal x reputação corporativaLetícia Tavares Liderança comunicadora: um tema sempre atualHamilton dos Santos Comunicação é estratégica na economia contemporâneaCarlos Parente Um salto ornamental para mergulhar no pires