Mastercard focus on entrepreneurs

Mastercard joined Facebook, with support from Federação do Comércio de Bens, Serviços e Turismo do Estado de São Paulo (FecomercioSP – a federation that represents the interests business owners in the state of Sao Paulo, Brazil) in a partnership designed to show micro-entrepreneurs and small business how technology can help lever their companies. A truck went through the city, with content offered by both companies on strategic tools. Topics were the importance of merchant acceptance of electronic payments; the use of corporate cards to control expenses; how to take advantage of electronic social media such as Facebook, Instagram and Facebook Messenger in advertising and connecting to consumers, boosting physical and online sales.
The truck visited different neighborhoods in São Paulo. Similar initiatives now will take place in Mexico and Colombia.
Destaques
- Comunicação e Governança em debate: o desafio de unir discurso e prática
- Com apoio da Aberje, Jota lança iniciativa para promover o debate da segurança jurídica e regulatória
- Em artigo para o Poder360, membros da Aberje analisam legado da comunicação na COP30
- Reunião do Lidercom discute o uso da IA na comunicação corporativa
- Hydro associa-se à Aberje
ARTIGOS E COLUNAS
Carlos Parente Quando a educação também faz a diferença nos processos de comunicaçãoLuis Alcubierre Comunicação Interna: fundamento estratégico e legado organizacionalLeila Gasparindo Comunicação Interna como Prova de Cuidado: segurança psicológica é também uma direção organizacionalVinícius Ghise Como a IA pode transformar nossa visão de sucessoJanaína Leme O que é mensuração e o que é o básico para começar a mensurar?