iFood creates 50 million BRL fund for restaurants during the pandemic


Aberje associate iFood will allocate 50 million BRL to a fund to assist partner restaurants during the economic crisis caused by the coronavirus pandemic. The main focus will be on small commercial establishments.
The company also announced that it will anticipate the money transfer to restaurants in April and May, starting to pay them seven days after the sale. Another action will be the return to the restaurants of the amounts collected by iFood with the option “take away”, by which the consumer goes to the establishment to pick up their meals. In this case, the goal is to encourage businesses not to close during the crisis.
iFood ended 2019 with 131,200 registered restaurants, an increase of 151% in one year.
Destaques
- Novo livro de Vânia Bueno explora relação entre comunicação e governança corporativa
- Aberje, FGV Comunicação e Fundação Itaú promovem master class sobre comunicação e impacto social para Mestrado Profissional
- Primeira reunião do Comitê Aberje de Comunicação e Reputação Organizacional discute o desafio da reputação em tempos de hiperconectividade
- Chefe de Educação do Unicef Brasil debate comunicação em Masterclass no dia 21
- Primeiro encontro do Comitê Aberje de Cultura de Dados e Mensuração de Resultados na Comunicação debate desafios e caminhos para a mensuração
ARTIGOS E COLUNAS
Janaína Leme O que é mensuração e o que é o básico para começar a mensurar?Carina Almeida SXSW: Um viva às pessoas no debate sobre inovação!Pablo Assolini Será o fim da agenda de diversidade nas empresas?Luis Alcubierre Notícias ruins e nãos também precisam ser dadosVania Bueno Comunicação e Governança: Por que essa relação é mais crítica do que nunca?