Football at your fingertips
Aberje associate Santander introduced Fieeld, a tactile system for relaying sporting events that gives the visually impaired the ability to follow with the fingertips the movement of the ball in a football game. The system was created by the Havas group and developed jointly with Santander, which sponsors the Copa Libertadores da América, the UEFA Champions League and the Spanish League.
To spread Fieeld, Santander has released a video starring Nicko, a visually impaired Brazilian boy, a Palmeiras fan, to whom his mother tells the games. This heartwarming story received FIFA’s best fan award in September this year.
Supported by the International Blind Sports Federation (IBSA), which is part of the International Paralympic Committee, Fieeld’s creators are now looking for a technology partner to expand the development of the device and make it commercially viable.
Destaques
- Conselho Regional da América Latina da Global Alliance promove troca de experiências entre membros
- World PR Forum 2024 destaca a influência da comunicação para o bem comum
- Encerramento dos Comitês Aberje de Estudos Temáticos celebra conquistas de 2024 e aponta tendências para 2025
- Vencedores do Prêmio Aberje 2024 recebem troféu em noite de celebração
- Prêmio Aberje 2024 anuncia destaques do ano: Comunicadores, CEO Comunicador, Mídias e premiações especiais
ARTIGOS E COLUNAS
Giovanni Nobile Dias O alarmante retrato da leitura no paísCarlos Parente A comunicação precisa de um olhar menos vazioLeonardo Müller Bets no Brasil: uma compilação de dados e estimativasLeila Gasparindo A força da Comunicação Integrada: unindo Influenciadores e assessoria de imprensaAgnaldo Brito Diálogo Social e Comunicação Corporativa: A Construção do Valor na Era dos Dados